Happy Birthday!

I torsdags den 15 november fyllde mannen år, vilket sammanträffande - att vi - 2 själar ifrån andra sidan av jordklotet träffas & fyller så tätt.
Han blev 26 år (men igentligen 27)
Det blev inte så romantiskt som jag hade velat att det skulle bli.
Jag ville uppvakta honom på morgonen med en god frikost på en bricka med tårta osv.
Men när jag vaknade hade han redan gått till skolan.
Detta var min värsta dag av sjukan.
Feber, och där låg näsdukar över hela soffbordet för det enda jag hade gjort var att ligga på soffan.
Det var verkligen tur att jag ringde dagen innan till jobb & sjuka mig.
När han kom hem ville jag ju ge han den andra presenten eftersom han redan tjatat till sin igår.
Men det blev inget av me det utan han fick nöja sig av att mina föräldrar & "den svenska familjen" uppe i Gävle skickade Grattis sms.

Fredagen 16/11

Mannen slutade redan 12.00 & frågade om jag ville möta upp honom på stan, igentligen ville jag inte för jag hade ingen energi i kroppen och ville inget hellre än att bli frisk.
Men jag visste också att den kommande dagen skulle gå åt att köpa den sista maten & städa så jag gick me på d.
Vi möttes upp och var på stan i TIMMAR...eller rättare sagt i EN butik i flera timmar.
Men det var underbart.
Han hade ju fått 1000:- i presentkort av mamma på H&M och han fick me sig hem en vinterjacka, en mössa & 3 tröjor.
Även jag fick med mig en tröja och en vinterjacka.
PLUS att vi hade tur....för varje 500:- man handlar för så får man 100:- i presentkort och vi handlade för 1.500 så vi fick 300:- i presentkort =)

Jag gick lite manekäng för Älva som jobbar där inne och hon är alltid ärlig så jackan var fin tyckte hon =)

Sen hälsade vi såklart på Sally som jag nu gjort för tredje gången denna veckan haha.

Sen gick vi in på Lagerhaus där vi också fått presentkort men då hade vi så ont i fötterna & han klagade bara på att han var hungrig och samtidigt hade jag Sally i luren så man kunde inte koncentrera sig.
Men vi hittade en jätte fin svart liten julgran som man kan ha på bordet, då tänkte jag att ha den inne i köket, men vi köpte aldrig den.
Får se nästa gång.

Jag hade rabatt kuponger (BILLIGT I KNOW HAHA) inne på Subway så vi gick in där & tog oss varsin baguette som jag hade pratat så mycket om innan men han blev så besviken & tyckte d smakade skit & att jag ljög haha.

Fick fina minnen där inne när jag beställde, för att sist jag beställde så var det min bror som gjorde de till mig (kanske därför också de var så goda back in the days)
Och han kom alltid hem me deras kakor på natten *mums*
Men, men tider förändras tyvärr.

Vi kom hem på torget där vi bor me värsta shopping kassorna & kände som om vi hade värsta cashen så stack om videobutiken & hyrde 3 filmer haha.
Pappa kommer förbi & lämnar en ny korg till min nya cykel och ett stöd som cykeln fattas haha.
Vi får även en limpa vi beställt!

Kollar filmerna och 1 av 3 var bra =(

Inga kommentarer: