Jag vågade!

Idag var jag ledig, men var tvungen att gå upp tidigt ändå för att jag hade en tid hos doktorn.
Undersökningen gick bra och man får hemskickat resultaten samt en räkning så jag slapp att lägga våra absoluta sista 200:- på det.

En trappa ner jobbar Jennifer, hon sitter i receptionen och väger & mäter bebisar. Såå söött!
Jag har aldrig varit en barn människa men nu på senare tid har jag tänkt på det mer för varje dag.
Jag tror det är klockan som tickar.
Jag vet ju att jag lever med mannen som jag vill ska bli pappa till mina barn men jag har 2 saker jag är rädd för.
1- Jag är super rädd att gå upp i vikt - då jag VET att jag kommer att gå upp sjukt mycket i vikt efter en graviditet.
Därför vill jag gå ner så mycket jag kan innan en sådan sak ska ske så jag går upp i vikt till vikten jag har idag kanske istället.
Orkar liksom inte kämpa extra mycket efteråt då man knappt har tid att tänka på sig & endast barnet.

2. Är att jag är så rädd sen när barnen kommer upp i tonåren.
Jag vill INTE att mina barn ska bli som jag var mot min mamma.
Sket i allt & så.
MEN, jag har ALDRIG sagt något dumt till henne eller om henne, det är jag stolt över då jag vet hur mina kompisar på den tiden behandlade sina föräldrar - ÄNU VÄRRE!
Sen också ser jag på min lillebror hur han har kunnat lämna hela familjen när han har haft den bästa uppväxten man kan få.
För det anser jag, jag hade aldrig kunnat hitta bättre föräldrar.
GUD, vet hur mycket jag älskar dem.
Så även min lillebror!

Över till annat!

Eftersom jag redan var halvvägs inne i stan så bestämde jag mig efter många om & men att jag MÅSTE våga mig in på stan.
Så jag promenerade dit.
Jag var lite tidigt & fick vänta en stund innan de öppnade men till sist kom jag in - gick raka vägen till Sally som jobbar i en sko butik. Höll henne sällskap lite och beundrade alla dyra fina skor som jag aldrig kommer att få ha råd med.
Gick sedan in på den vanligaste klädbutiken i detta avlånga land och såg en gammal god vän till mig som jobbar i denna butik. Vi har varit så nära vänner att det känns jätte konstigt hur allt har kunnat bli som det är nu.
Vi hälsade inte på varandra för vi såg inte varandra samtidigt.
Jag gick iallafall upp på ovanvåningen & trodde aldrig jag skulle hitta en tröja till på lördag.
MEN- jag kom in i omklädningsrummet med 8 tröjor & en klänning....
ALLT passade mig, helt sjukt!
Det har aldrig hänt, men hade jag haft pengar hade jag kunnat köpa varenda plagg.
Vissa var inte riktigt min stil men dem satt så snyggt.
Tänkte ekonomiskt och fastnade för 2 plagg.
Den ena var en svart & vit blommig tröja med ett svart band vid midjan under brösten som man knyter där bak och den andra var en lång svart klänning/tröja med lite lös hängande polo.
De 2 plaggen hängde jag undan.
Hämtade mina väskor som Sally passat till mig och gick vidare hemmåt.
Hoppade av på värnhem och köpte det sista inför middagen imorgon.
Sen hem!

Jag var såklart jätte trött och Jennifer kom hit.
Vi satt & snackade i flera timmar & glömde helt bort vad vi skulle göra.
Jo hon jobbar för Mary Kay och säljer hudvårdsprodukter som jag varmt kan rekomendera och även make-up.
Så nu hade hon tagit med all make up för att testa på mig för att hon vill lägga min make up både på lördag & på mitt bröllop.
Det ena ögat blev i grått/svart - men det blev helt fel - såg blå slagen ut.
Andra ögat var i turkost och det var jätte fint!

Jag bjöd på egna bakade kanel bullar & Vaniljbullar som jag lärt mig göra efter mamma =)!

1 kommentar:

Unknown sa...

Ps. Du vet att jag älskar ankor =D Kolla här---->>>>
http://www.justducks.co.uk/Luxury2.htm