Djungelboken







I onsdags bakade jag pepparkakor och ischoklad hela dagen.
Och sen blev det en snabb middag då mannen kom för tidigt hem. Faten kom också idag och det var trevligt den lilla stunden. Hon kom med Oliven men hon somnade ganska snabbt. Jag trodde det var röken hela tiden men hoppas inte det haha. Jag fick min underbara present till slut!
DJUNGELBOKEN - jag blev glad som ett litet barn!
Min första i min samling (räknar ju inte VHS)
Men hon är likadan som mig, när hon ser på disney så är det hon som glor och dottern inte intresserad haha.
Vill träffas lite oftare men jag är ju så j--la lat men det ska det bli ändring på 2008!!!
Så nu har jag själv planerat 2008´s första fika med Faten!
Hoppas nu hon går med på det haha!

När de gick så satte vi ju självklart på djungelboken meddetsamma!
Denna film tyckte mannen var lite roligare än Bambi, vilket jag förstår.
Mowgli - människovalpen som han kallas inne i Indiens djungel växer upp med vargarna, men när de får höra att tigern - djungelns konung är på väg måste de lämna honom till människo byn men det vägrar Mowgli och då träffar han på sin blivande bästa kompis BALOO......LOVE =)
Jag sjöng me i de flesta sånger och då kollade mannen skumt på mig haha, vad ska man göra, tycker bara det är bra att ha ett litet barn i sig. Annars är man inte människa - eller hur?!
Jobbade 2 dagar och jagade efter en ersättare för mig i fredags men där var ingen som ville ställa upp.
Men vikarier ska kunna ställa upp när som helst men ingen annan.
Blev riktigt irriterad - varför jag inte ville jobba var för att jag är så himla skraj för raketerna.
Små skit ungar smäller som idioter, verkar inte ha några föräldrar på det skit området.
Det är inte 17-åringar DET ÄR 7-ÅRINGAR om inite änu mindre.
BLIR GALEN!
De skjuter inte i luften utan PÅ EN!
Hade det varit något annat de gjort hade jag bara smällt till dem, men dessa f--king raketerna kan jag f-n inte gör något åt.
Skriker jag på dem idioterna så skrattar dem bara.
Snacka om ingen uppfostran och föräldrarna har ingen koll, eller rent praktiskt - de bryr sig inte!
Sa till min samordnare att vi ialf kunde byta ut de andra kvällar jag jobbar, men de tyckte hon var irriterande då jag borde tänkt på det inte, NÄ SÅNT TÄNKER INTE JAG PÅ FÖRÄN DET BÖRJAR!
Arg blev jag och det märkte hon, men jag sätter min hälsa före pengar sa jag.
Ska jag cykla runt i det värsta området och vara rädd och skaka i kroppen bara för pengars skull.....Nej Tack - jag avstår!
Nä - är trött på detta jobbet hittar jag ett annat ska jag inte ens säga hejdå, så mycket får man för sitt arbete där!
I fredags fick jag tråkiga nyheter samtidigt som det var lyckliga!
Min kusin ringde mig och han hade varit hemma hos sin bror.
Han berättade att ZITA ÄR INTE DÖD!
MIN kära far som är så go och snäll HAN har gett MIN hund till en bonde ute i Helsingborg!
VARFÖR - JO jag vet varför, för att han tyckte hon var en börda för oss, men i själva verket var hon det för HONOM!
Jag blir så arg men samtidigt är jag lättad.
Jag hoppas och ber till GUD att hon mår bra hos den dära bonden.
Att hon får ett värdigt liv!
Jag älskade verkligen henne, och det var totalt fel av honom att göra så, men han tyckte att vi skulle ha det bättre utan henne, utan något ansvar!
Nä, tack skaffar jag mig en hund är det mitt ansvar, ingen annans så varför lägga sig i!
Blir så förbannad!
Kan tyvärr inte konfrontera honom då jag lovat min kusin på heder & samvete att absolut inte säga ett ord!
Det är väldigt frustrerande!

Idag kom papsen och hämtade oss, vi köpte limpa hos polackerna och tvättmedel & sköljmedel hos grossisterna.
Sen åkte vi till Willys och handlade lite mat, alla var som galningar nu inför jul! Vagnarna var proppade med mat!

Lämnade av farsan och hämtade upp kusinen. Då körde vi till Triangeln och jag hittade den gråa cardigan jag har stt upp på bild längre ner på sidan, provade den i grå och vit. Passade båda färgerna men mannen tyckte grå var tråkigt!
Men jag vill ju matcha mina stövlar - plus att jag vill inte gå runt i klar vita färger mitt i vintern.
Jag provade storlek L såklart men den var faktist lite för stor *WIEE* nää glad ska jag inte bli då jag vet att det var modellen som var stor haha, men jag hade sett bättre ut i en M då den sitter liite tightare eftersom stora kläder på stora kvinnor ser konstigt nog ÄNU STÖRRE ut varför vet jag inte, men så är det.
Man ska väll visa lite former antar jag!
Gick ner på BR för att hitta julklappar till Thea & Tilde - kusinens brors barn. Hittade nån matta som man skvätter vatten på och sen därefter kan man måla, förstod inte riktigt men det var det dem önskade sig!
Jag stod länge och kollade efter spel, vill ju ha ett familjespel till julafton så vi får nån aktivitet under kvällen. Men hittade tyvärr inget passande.
Antingen var det för låg ålder eller var det något om Sverige frågor och då hade ju mannen förlorat direkt.
Men jag upptäckte Lady & Lufsen dvd special utgåva - samtidigt som kusinen frågade vad jag önskade mig PERFEKT!
Jag sken upp haha, då jag aldrig sett den ute!

Vi köpte hem en familjepizza som inte alls såg ut som en riktig familje pizza men god var den.
Skulle igentligen tvätta idag men jag hade faktist ingen lust alls så vi har skjutit upp det till imorgon istället!
Vi gav julklapparna till Mattias och det såg ut att han blev jätte glad men jag vet inte, kändes som att det var lite.
Hade jag haft money så hade det blivit mer!
Har precis kollat på en bra film och nu är jag jätte trött!
Glömde bort att gå i en speciell affär idag men får se om de har öppet imorgon *hoppas*

1 kommentar:

Anonym sa...

VA LEVER ZITA shiiit vad taskigt...vad ska du göra? ska du inte hämta henne eller det går kanske inte?
Fika '08 med mig kelart...nytt år, nytt liv! Sommar 2008, vårt mål!