Tis 17/11-09

I söndags var man lite seg. Inte ofta man dricker nu för tiden ju. Vi promenerade med Bino till värnhem och hyrde tre filmer. På hemvägen gick vi om en nyöppnad brasiliansk restaurang. Blev väldigt nyfiken då jag aldrig provat brasiliansk mat och fick med mig en meny lapp hem. Här i Malmö kan man i princip hitta vilken restaurang mat som helst från hela världen.

I skrivandes stund kom jag på en sak jag & Lina planerade förra året. Då var vi på en turkisk restaurang och år med våra respektive och planen var att ha en "Turkish night" en gång om året. Fast detta året blir det en annan restaurang då jag inte tycker om den vi var på senast "Ankara" heter den. Får prova på Sultan Palace istället, jag har ätit där en gång för många år sedan men inte Erkan. Synd bara att resataurangerna inte har mina favorit rätter.

Igår började jag redan 05 på morgonen, man är knappt människa när man går upp 03.30 - det enda jag tänkte på under cykelturen var "Vilken tid ska jag behöva gå upp när vi flyttar" - usch!
Slutade dock 11.30 och mötte upp Erkan & Bino på vägen. Dom hade varit på apoteket då Erkan fått recept från vårdcentralen tidigare på morgonen. Han har haft ont i magen sedan i fredags och dom konstaterade att han hade magkatarr. WHAT!?
Jag har haft det sedan jag var 19 men verkligen haft mina anledningar. Men kära Erkan är den lugnaste människa på denna planet och stressar ALDRIG! Han tycker själv att det låter konstigt för att han kan inte komma på någon orsak till varför han fått det. Men vi sökte på internet och fick fram att där tydligen finns två olika sorters av magkatarr. Den han har handlar om en bakterie - han mår iallafall bättre nu efter pillan han tar på morgonen innan frukost.
Vi gjorde absolut ingenting då ni säkert vet hur män är när dom är "sjuka"!
Lagade mat, äcklig potatis mos som är bra för hans mage nu och svinigt goda färsbiffar.

Idag började 06 och slutade redan 13. Skulle igentligen varit ledig men har bytat tur som vanligt med en annan. Så får jag vara ledig en annan dag istället.
Det blev lite planerings arbete mot slutet vilket jag tycker är skit skoj. Vill verkligen utvecklas!
När jag står och ska låsa upp min cykel ringer den ena personal planeraren mig och ber mig att komma in igen.
Hon hade då precis fått in en extra tur, en natt under en helg vilket endast sker om det är stora arbeten under natten. Annasr jobbar vi aldrig nätter på helgerna då där går så få tåg.
Självklart tackade jag JA till denna extra turen med ett happy smile på läpparna. Det är andra extra turen denna månaden plus att jag stannade över tre timmar en kväll - det innebär $$$$$$ yes it is - välbehövligt när mannen är arbetslös.
Innan tog jag ju allt i komp men nu kan jag inte det, synd då jag värdesätter min lediga tid med Bino framför pengar.

När jag kom hem körde vi direkt till stan för att kolla tapeter IGEN! Vi har fastnat för två olika en längre tid och skulle bestämma oss idag och köpa dom. Räknade ut vad det blev och det var igen billig summa.
Från kronprinsen kör Erkan mot Limhamn och då jag pratar i telefon tänker jag inte på vart han kör. Vi körde rundor för att komma där ifrån för Limhamn kan inte jag så väl. Det är helt andra sidan av stan. Helt plötsligt kör Erkan in i en fil där det står "Köpenhamn" för vi skulle till svågertorp och mycket sant så hamnade vi nästan i köpenhamn. Fy fan vad vi skrattade. Hjärtat gick i 180 för vi visste inte vart vi skulle ta vägen. Sådan tur kunde man ställa bilen åt sidan och jag sprang in i deras information center och frågade pinsamt hur man tog sig där ifrån för vi hamnat heeelt fel. Han skrattade och sa att vi inte är dom enda haha. Så fick köra över gränsen men dom hade en speciell väg ut. Vilken tur! Annars hade vi hamnat i Köpenhamn. Det tog oss en himla tid att hitta till svågertorp, vi kommer liksom aldrig från det hållet precis.

Hamnade på Bauhaus där Erkan tvunget ville kolla på lite billigare tapeter och där står jag as hungrig, kisseblåsan höll på att sprängas och sa JA! Vilket jag vet att jag kommer att ångra.
Den tapeten jag trodde jag bestämt mig för var betydligt dyrare men så mycket snyggare. Problemet med denna tapeten är att det är helt konstigt material. vet ej vad det heter men hoppas verkligen inte att den blir smutsig lätt, dom påstod att man bara torkar med en fuktig trasa men det tror inte jag på.
Så jag sa till Erkan att om det blir katastrof är det hans fel hahaha.
Fick med oss tapetlim och vit takfärg och kvistar med ljusslinga i som jag velat ha jätte länge. Provade här hemma hur det såg ut och det var riktigt snyggt. Men ner i förpackningen igen och ner i flyttkartongen där jag har alla "nya" saker som vi inte ska packa upp eller använda förän i nya hemmet.
Var även en sväng om på City Gross där vi fick hem lite mat. Var meningen att jag skulle köpa en inflyttningspresent åt min kusin Mike & hans sambo/fästmö Daisy men glömde bort det. Tänkte faktist bara köpa lite nödvändigheter till deras nya boende så som toalettpapper, ugnsrengöring osv. Sådana saker man kanske inte tänker på i första taget.

Idag lagade vi glasnudlar, kyckling, purjolök, morrötter och ostron sås det är SÅ GOTT!
Satte på en bra film men jag somnade direkt. Vaknade av att Tina ringde och jag hade helt glömt bort att jag skulle hem till henne. Så jag tog på mig skorna och sprang ner. Ska mata hennes katter imorgon så behövde nyckeln.
Snabbt hem igen till mitt älskade Desperate Housewives. Missade dock 7 minuter men Erkan fick förklara haha. han har också blivit liiite hooked. Min bror kom mitt på allt och vi hade trevligt. Älskar!

Sen gick vi ner för att kolla på pappas nyköpta bil som min bror tror sig äga och den var riktigt härlig. Erkan blev lite smått (MYCKET) avundsjuk. Han vill ju inget annat än att köpa en bil.
Men jag tycker det är alldeles lagom med den skroten vi fick av pappa, det handlar ju om att man ska kunna ta sig någonstans inget annat - igentligen!?
Men sen handlar det om människors intressen och prioriteringar. Och bilar är ju Erkans stora intresse så man får väll ge med sig nån gång.

Imorgon jobbar jag natt så är ledig hela dagen. Vi pratade precis om att åka ut till IKEA och köpa tv-bänken vi tittat på ett tag. Har letat efter liknande i andra butiker då jag inte är ett IKEA fan just för att alla svenskar äger lika men vi har inte hittat lika snygg & lika billig så det blir nog den.
Den kostar 2.795 och det tycker jag är svin dyrt för en tv bänk men vi fick 1000:- av mamma i presentkort där så det kommer inte kännas lika saftigt.
Idag gick summan på över 3.000 på Bauhaus - denna renovering kommer att bli DYR! Och då ska vi bara börja med det lättaste - vardagsrummet.
Nu behöver vi BARA:

*Soffa
*Listor
*Soff bord
*Matta
*Taklampa
*Gardiner
*Inrednings prylar

Kan tilläggas att vardagsrummet är det enda rum vi ska köpa nya möbler till. Kosta vad det vill men då får det ta sin tid. Hellre att jag får det som jag vill på lång tid en att köpa "så länge" saker fort bara för att fylla rummet och därmed betala änu mer när man väl har råd med vad man vill ha. ;-)

Inga kommentarer: