En dag på stan

Idag cyklade jag direkt till stan efter jobbet. Mötte upp underbara Faten som precis börjat jobba på Malmös p3 radio Din gata som musik redaktör och visst är hon duktig =)

Hon bjöd mig på en födelsedags lunch (middag) på café gustav.
Jag tog en clubsandwich med kyckling & bacon med pommes. De där pommesen var alldeles för mäktiga att jag inte ätit ett jack shit sedan jag kom hem. Propp mätt!
Det var riktigt mysigt och välbehövd tid vi hade med varandra.
Hon var tvungen att gå till jobb igen medans jag tog en sväng inom H&M.Det var så himla mycket folk att jag inte hade någon lust alls att gå där inne. Snabbkollade runt efter en helt vanliga svart tunika som är riktigt svårt att hitta men hittade en till slut. ser riktigt tråkig ut och provade den här hemma och jag är inte så förtjust över sömmen i axlarna men den får nog duga. Planen är att ha fokus på smyckena istället därför ville jag ha något hel svart.
Kom självklart ut med ett par leggins och en svart normal halsduk. Jag har annasr bara riktigt stora halsdukar som jag ser uppstoppad ut i men de är ett måste när jag cyklar, känner mig naken utan. Eller så har jag hundra olika sjalar, men nu fick jag hem en någorlunda normal en =)

Pga folkhetsen ville jag inte dra mig mer in till stan, det var ju löning idag och folk rände runt som förvirrade höns.
Plus att mörkret tog sin plats så jag cyklade hemmåt. Tog ett stopp på värnhem inne på Entré. Köpte mina efterlängtade snapsflas från Cervera, tycker dom är så fina. I olika färger. Köpte dock bara ett packet som innehöll 4 st för jag vågar inte slösa allt för mycket på en gång. Kostade 269 men jag betalade endast 69:- då jag hade 200:- i presentkort som jag vann för några veckor sedan i stegtävlingen jag var med i på jobb. Riktigt tajmat!
H&M fick det bli igen då jag inte hittade de öronhängena jag var ute efter inne i stan. Snygg blå färg - me like!
Och slutligen ett stopp inne på hemtex där jag fick med mig 8 styckna glöggmuggar. Vita med små söta röda hjärtan på. Men tror niinte jag ångrar mig nu.....nu ill jag hellre ha dom från cervera i glas. Men jag vågade inte då de var dubbelt så dyra.
F-N! Det tar verkligen på en att inte ha cash.

Imorgon ska vi till banken och betala summan för att Erkan ska ansöka om svenskt medborgarskap. Tänk er, han har snart varit här i hela TRE år! Det kanske vi ska fira?!
Sedan hade han andra planer men det är nu ändrat till på lördag då jag kommer vara helt slutkörd imorgon. Denna veckan har verkligen varir hektisk, knappt varit hemma ju.
Och på fredag blir det "after work" ska bli spännande. Ser mest fram emot den goda maten de har på TGI Fridays och de kända drinkarna som jag aldrig smakat.

Natti

Inga kommentarer: