En månad kvar till jul

Idag vakna man 06.10 efter en dålig nattsömn. Tog bussen och sedan tåget från centralen 08.48 och var i Hässleholm ca; en timme senare. Där väntade en buss på oss som tog oss till Hovdala slott och busschauffören guidade oss också under den korta resan. Det blev först frukost som bestod av en te-kaka med ett stekt ägg på och bacon på det.
Sedan var det arbetsplatsmöte. Hälften var intressant men hälften var as tråkigt. Ban verket är ju så brett så alla har ju inte samma arbetstitlar. Och det som inte berörde mitt arbete var ju såklart inte så intressant.

Det blev lunch, fisk gratäng med en massa potatis mos & räkor & kräftor på det med sallad, sedan möte igen.

Fika paus: Cheesecake med kaffe
Möte igen.
Och två bensträckare under hela dagen sedan kom det efterlängtade julbordet. Det var stort men där var inget riktigt gott, blev ganska besviken. Men där fanns ett helt kakbord där jag tog två gånger av. Men jag åt inte upp det för det smakade NADA! Men jag måste ju ta en bit av varje, jag är en sån som måste smaka på ALLT! Annars har jag beslutsånget. Sedan fanns där ett godis bord också haha, där tog jag med några choklad bitar hem haha.

Under middagen bjöds det på show av "kockarna", det var riktigt trevligt!

Bussen skulle hämta oss 19.30 och köra oss till tåget i Hässleholm men jag blev istället hemkörd av en arbetskamrat som ändå skulle förbi Malmö. Så jag missade inte Desperate Housewives som jag trodde hihi.

Underbart var det att komma hem till Binos underbara skutt & glädjen för mig - älskar han nått så otroligt!

Mannen har lagt sig då han ska gå med en handledare inatt igen och jag ville betala mina räkningar nu för lönen får jag imorgon men nu måste min bank också vara precis som alla dnra och nu måste jag installera internetdosa som inte fungerade - aaaaa störigt! Ska jag nu bli sen med mina räkningar bara för denna jävla dosan?

Jag har iallafall ingen hyra att betala denna månaden så det är nice! Så imorgon efter jobbet ska jag träffa Faten på stan då hon ivrigt vill bjuda mig på födelsedagslunch och det kan man väll inte tacka nej till. Gratis mat två dagar i streck är inget som händer varje dag =)
Ska även förbi en ny inredningsbutik som öppnar imorgon. Ny interör heter den, få se vad dom har där. Såg i reklambladet att de sålde en kadelerbar billigt, eller dom är dyra så kanske två hundra under normala priset. Vill ha en silvrig eller vit i vårt nya vardagsrum.
Hoppas även jag hittar nån julklapp. I år ska vi för första gången köra julklappsleken. Har aldrig lekt den så hoppas att det blir roligt. Måste bara hitta två passande klappar som passar båda könen.
Måste även hitta en mandelpresent hihi. Ska bli skoj att fira julen hemma hos oss, första gången ju.

Nä nu ska Bino få nattakisset ur sig och sen är det läggdags. Ska upp 04.20 imorgon, undrar om Erkan kommit hem då haha.
Kram på er!

Inga kommentarer: