Fredag 20 november 2009

Har nu jobbat två nätter i streck. Onsdagen var hemsk, en massa kontaktledningar drogs ner i stormarna här i skåne vilket gjorde tågstopp och nerfallna träd mitt i spåren, nä det var en hemsk natt. Denna natt var betydligt lugnare.
Efter hemkomsten tog jag Bino på långrunda med flexikoplet så han kunde springa av sig för jag skulle kunna nanna. På vägen hem möter vi, min ex styvfarsa, kan man säga så? Fast har aldrig tyckt om det, jag har ju bara en pappa. Min mammas ex sambo då...iallafall var han ute på sin dagliga powerwalk och berättade att han gått ner 16 kilo på 9 veckor av att gå en runda varje morgon. Blir man avis?! Jag har gått upp nu i vikt igen och mår dåligt & har ångest varje morgon jag vaknar, får denna perioden några gånger om året och jag HATAR det. Vem vill må dåligt? Men jag gräver ner mig själv, vill inte träffa någon, vill inte göra något där jag syns, vill helt enkelt inte vistas bland folk. Och nu är det hur många bjudningar som helst varje helg.
Jag vill inte skriva "Jag måste göra något åt detta" då jag alltid säger så men går ändå upp allting jag lyckats gå ner. NU första gången på många år vet jag orsaken, tidigare har jag inte förstått, men denna gången vet jag att jag har ätit helt fel på kvällarna, något sockersug har kommit varje kväll den senaste månaden, mystiskt! Jag är INTE gravid så jag vet inte vad det är, är det höstrusket? Eller för att jag går mer än vanligt? Mer aktivitet får en att bli hungrig mer, men va fan.....jaja nu ska jag stänga ner. Det är sol ute och vi ska nog promenera till värnhem och köpa mat till vovven här hemma.

So long!

1 kommentar:

Noelia sa...

Hej hej tjejen:)
Ja nu är vi i samma sits. För vår del kom det lite plötsligt:) Det var för tre veckor sedan vi fick för oss att köpa radhus istället för lägenhet. Och så fanns det ett där perfekt för oss. Ovanligt billigt i bra område.
Vi flyttar in den 10 december redan! Det kostade 750.000, utgångspriset var högre dock, men vi gav oss inte och så hade vi tur, för huset har haft budgivning förut och kommit upp i högre prisklass, men köparen fick jobb på annan ort innan kontraktet skrevs. Och nu hann vi innan någon annan har hunnit ringa och få en visning.

Det är friköpt:)
Ja vi ska börja renovera badrummet, då det är verkligen i behov! Kan inte du sätta ut bilder på er renovering? :)

Vi åker på onsdag till Turkiet - ska bli skönt med semester!
Kram