Nu har jag fått nog

Hejsan!

Har inte bloggat på ett tag, då jag allmänt inte mått så bra.
Jag har lite problem me jobbet!
En person är emot mig på alla sätt & vis och vi (jag & en arbets kamrat) har kommit fram till att hon helt enkelt har hakat upp sig på 2 saker som inte gått hennes väg då jag har sagt till henne.
Men varför ta det så personligt, det förstår jag inte, ett jobb är ett jobb.
På detta jobbet jag har nu har jag hållt masken LÄÄÄNGE....jag anser att man är en person på jobbet och en annan privat.
Alltså - Privat kan jag säga precis vad jag tycker och tänker, men på ett arbete så får man nog knipa igen lite ibland, visst det beros på helt & hållet vad det handlar om.
Men nu har jag fått nog.
Har nu alltså bestämt mig: JAG SKA SLUTA PÅ JOBBET!
Nu när jag väl har bestämt mig så har jag lite panik, lite desperat är jag nu för att jag har sagt till mig själv att jag inte jobbar där mer än månaden ut.
Jag har meddelat ett fåtal arbetskamrater men inte chefen eller samordnaren.
Men hur ska jag göra det när hon helt plötsligt har slutat ge mig jobb????????

Idag har jag ringt till Konsum, närbutiken här på mitt område och frågade om de behövde extra personal eller inför sommaren.
De sa att till sommaren kan det alltid behövas men för tillfälligt behöver dem inte, men att jag ändå kunde skicka in mitt CV till dem.

Ringde även ett boende i närheten av mig, fastän jag inte ville, då jag vill komma bort ifrån vården men av ren desperassion så ringde jag.
Hon sa likadant att de hade fullt me vikarier men hon kunde boka in mig på ett personligt möte ändå.
Så det var ju snällt, så tar hon mina uppgifter så jag kan bli inhoppare kanske.

Men jag vill ju till butik, jag vill få min kassa erfarenhet så jag kan få jobb på det nya köp centrumet som jag såååå gärna vill ha.
Det öppnar nu hösten 2008 och där ska vara fullt med restauranger och flera cafeér, bio salong, bowlinghall och 88 butiker.
JAG VILL, JAG VILL, JAG VILL!!!

Jag fick även ett tips att söka på Coop Forum ute på Burlöv Center i Arlöv.
Där ska jag också skicka in min CV.

Vi får se hur det blir!

Har idé torka på vart jag kan söka då det känns som jag sökt så mycket, men jag har då sökt via mail, skickat min CV på mailen.
Kanske bättre att göra som jag gjorde idag - ringa in - och sedan skicka min CV TILL BUTIKERNA!

Annars har här inte hänt mycket, var hos Sally förra veckan och myspysade hemma hos henne.
Vi satt och snackade hela dagen och sent på kvällen, annars har vi bara använt telefonen pga att jag är cp när det gäller att ta mig ut nu för tiden.
Jag är inte mig själv längre och det säger alla till mig hela tiden.
Som om jag har glömt mig själv!
Pappa sa att han trodde det var detta jobbet jag har nu, att jag helt glömt att ta hand om mig själv.
JA HALLÅ, det kan man lätt säga, bara hela grejen att jag gått upp 15 kg säger väll en hel del.

Jag känner inget av min Viktväktar mat, konstigt för nu har jag faktist hållt på i 3 veckor och räknat.
Visst har jag syndat men absolut inget speciellt.
Jag har INTE köpt onödiga grejor och det har säkert också sparat in en hel del pengar just på det viket känns skönt.
Men jag känner liiite på hakan - ansiktet börjar liksom ta form, och liiite på nyckelbenen.
I LOVE THAT FEELING!

Men jag ska bara kämpa vidare, GE INTE UPP JEN!

Har liksom bara ätit 12, 5 points idag - mycket märkligt, men denna middagen ska jag göra imorgon också och hela veckan haha, då kanske jag tappar 2 kg denna veckan haha.

Idag städade jag och tvättade rester som jag hittat här runt omkring som mannen glömde tvätta igår.
Så som handdukar & lakan, han tror att han bara ska tvätta det som ligger i tvättkorgen haha.

Jag tog även upp min gamla dammiga motions cykel ifrån källaren....hhmm vi får se imorgon om dammet flyger bort =)

Annars så ska jag träffa kusinen på stan imorgon och ta en fika.
Ska bli skönt att få klä upp sig lite och inte bara gå runt i arbetskläder.
Men jag har ett litet problem...MINA ÖGONBRYN, det var ju mitt nyårslöfte bla.
DE HAR VÄXT...men inte snyggt, de växer verkligen vilt. Och jag har ju inte ljusa hår så det syns way to much!
Men jag får INTE plocka dem om jag inte har gått ner 5 KG....HJÄÄLP!!!

Det är löning på fredag så jag ska köpa "Gympa kort" på Friskis & Svettis på måndag 18.30....wwwiiieee....550:- för 10-kort, dyrt men va fan.
Sen tänkte jag gå på ett VV möte på söndag så jag kan väga mig och inte tappa inspirationen som jag är rädd att jag ska göra.

Sen på måndag ska jag även SPÅ MIG........AAAh har precis kommit på det, tiden går hemskt fort.
Minns i augusti när jag ringde henne och bokade tid, det var den enda tiden hon hade så 6 -månaders väntetid, tänkte jag shhiiittt, men nu är dagen inne.
Vad ska jag fårga?
Såklart vill jag veta om min bror mest av allt, men jag är rädd att hon ska säga nått om mitt äktenskap eller något dåligt om min familj.
Sådana saker vill man liksom bara inte veta.
Speciellt när allting är bra.
Jo, om jobb, ekonomi & så måste jag bara veta.
Orkar verkligen inte jobba så hära, ovetandes hela tiden.
Men det gör jag ju bara för att får ingen inkomst alls...usch.
PEST & PINA!

Den dagen vi har bra & stabil ekonomi DEN DAGEN MED D....FAN VAD JAG SKA SHOPPA!!!

*TiNgElInG*

Inga kommentarer: