AJ!

Igår på jobbet när vi skulle ut på middags rundan då ramlar jag med cykeln.
AAAJJ, vad det gjorde ont.
Slog i mitt högra knä och skrapade upp mina älskade mjukis byxor.
Jag kunde inte resa mig upp och en massa killar kom fram till mig och frågade om jag behövde hjälp, NEJ TACK sa jag och skämdes lite.
Min arbetskollega hjälpte mig upp då jag inte kunde själv.
Hade ju hela cykeln på mig.
Satte mig upp på en trästubbe och hon var tvungen att cykla iväg så hon inte kom försent till vårdtagarna.
Jag däremot försökte göra allt jag kunde för att stå upp men det gick inte.
Dt skadade benet gjorde svin ont och sved som f-n och det andra benet skakade hela tiden.
Så jag fick ringa till papsen som fick komma och hämta mig.
Det var riktig blixthalka överallt.
Jag åkte hem och på vägen vet jag inte hur många det var som man såg ramlade när de gick helt normalt.

Jag ringde mina arbetskamrater och bad om ursäkt och sa att det var helt omöjligt för mig att jobba imorgon (idag) då jag har fruktansvärt ont, speciellt när jag ska böja benet, typ i trappor eller cykla som vi just gör i jobbet.
Jätte störigt tycker jag då jag mer än något behöver fler jobb dagar.
PLUS att jag ringde den förmiddagen till Friskis & svettis angående tider och jag bestämde mig för att börja Bas gympa på måndag.....aaaa
Det är alltid något som ska komma ivägen!
Min arbetskollega sa att även hon hade ramlat 4 gånger efter det att jag ramlat så nu har hon ont i hela kroppen och kan inte iheller jobba idag, så nu är det kris på jobbet som vanligt, men jag känner mig skyldig fastän jag inte ska behöva göra det då jag är skadad men, men.
Ska till vårdcentralen för en "check up" imorgon hade jag tänkt, för nu ser det ut som om jag har 2 knäskålar haha.

Vi hade för övrigt en lugn kväll igår, och idag har jag sovit lääänge =)
Sanna ringde nyss och berättade att hennes barndoms kompis väntar tvillingar....SÅ COOLT!
Tänk att aldrig haft barn och sen få 2 på en gång.....grymt!

Inga kommentarer: