Micke och Molle





Har väntat i hela Januari månad för detta speciella realese datum 23 januari.
Men hittade inget i butikerna, storletade i torsdags men ingenting, så i fredags perfekt med löning och allt så fann jag min efterlängtade film MICKE & MOLLE....
Det är ju så att nu kommer Disney filmerna ut i special utgåvor en gång vart sjunde år eller nått sånt.
Och de ska bara finnas ute i butikerna en viss tid, eller tills dem är slutsålda, förstod inte riktigt det iheller haha.
Men nästa specialutgåva är den 12 Mars då kommer Pongo och de 101 Dalmatinerna =)
Det bästa me dessa specialutgåvor tycker jag väl kan vara att fodralen är ett sånt där plast fodral och de är så skinande snygga haha, och tio gånger bättre kvalité.

Min tredje i samlingen nr: 24 kom ut 1981.

Disneys 24:e Klassiker möter du den busiga rävungen Micke och den snälla hundvalpen Molle, som blir bästa vänner direkt när de träffas.
De leker, busar och upptäcker nya saker varje dag!
Men plötsligt skiljs deras vägar åt då Molle åker bort med sin husse för att lära sig jaga.
Ett år senare kommer han tillbaka till gården som fullvuxen jakthund.
Micke finns kvar, men gör vänskapen det?
Molle har lärt sig fånga alla slags djur - även rävar...
Kan han verkligen jaga sin bästis Micke?

Vilken vänskap, första gången jag såg denna film var jag faktist 17 år och jag hyrde den haha...Jag grät så mycket....med min Tyson bredvid mig kom jag ihåg inne på min lillebrors rum.
Igår fick jag även en tår, men det var i slutet då Molle sover och drömmer om när han var liten om sin bästa kompis Micke...
Måste sluta nu anars kommer jag börja böla......*snyftar*

Inga kommentarer: