Kicken

Är aldrig här inne när jag är på jobbet men jag har verkligen ingenting att göra.
Har varit ganska lugnt för mig hela dagen, annat var det igår med alla avstängningar - jobbigt!

I fredags innan jag gick till jobbet ringde mannen och skrattade, jag sa vad är det....- Jag har inget jobb... - Say what?
Jo, idioterna har sparkat honom för att dom nite har råd.
Han är den andra dom sparkat denna veckan.
Vilken ångest - om ni läser mitt förra inlägg kunde ni ju läsa om våra renoverings planer - bara det att vi är mitt inne i ett husköp.
LÅRD!
What to do, what to do?!

Hela dagen kändes som ett skömt, men vi bara skrattade & lunde verkligen inte sluta.
I & med det har jag en känsla av att allt kommer att lösa sig till slut iallafall. Det får helt enkelt ta den tid det tar.
Skönt att jag tog hand om alla räkningar i torsdags OCH i fredags fick vi dessutom vår första hyra att betala. Den ska igentligen inte va betald förän sista november men jag tyckte det var lika bra att betala den nu då vi inte vet vad som händer. Och nästa månad kommer vi ändå få så mycket utgifter i form av räntor & amorterings kostnader. Jag som aldrig tagit ett lån i hela mitt liv kommer att få känna på detta riktigt hårt.

Kanske inte det bästa iheller att flytta & förlora en månadslön i december under juletider.

Någon som har förslag på julklappar - jag har börjat tänka på det nu eftersom jag vill ha det färdigt denna månaden istället för nästa.
Vi ska även ha julen hemma hos oss - LÅRD! Snacka om cashen kommer att försvinna.
Fast det är jag som vill det hehe, har aldrig haft den hemma hos mig.
Laga all maten själv & fixa julstämningen & pynta - MYS!
Och brorsan är ju tillbaks nu så det ska bli riktigt myspys!

Igår var jag riktigt trött, jobbade 7-16 och det var så sjukt mycket att göra så det enda jag tänkte på var sängen. Men då ringer mannen & säger att han sagt till Lina & Cenk att vi ska komma över till dom.
Går hem, tar ett långt bad & tror att jag ska bli pigg, men blir änu tröttare.
Men jag ångrar inte att jag följde med. Först var det såklart trevligt att träffa Lina som var ett tag sen, sen var det skönt att Erkan kunde umgås med en kompis efter hans sjuka arbetstider har han aldrig kunnat det.
Skönt att inte behöva laga middag och mot slutet kom vi alla fyra in i värsta diskussionen som bara var sååå rolig att jag kände att jag verkligen behövde mig ett gott skratt.

Till Lina: Jag säger bara MÄN!!! ;-)

Vi åkte vidare och lämnade filmerna vi hyrde förra veckan & hyrde tre nya på det nyrenoverade hemmakväll. Köpte en STOR påse godis som vi smaskade i oss.
Jag orkade bara se en film som var i två delar. Men såg bara första delen för jag höll på att somna i soffan.
Minns inte namnet men den handlade om ett tyskt fartyg under hitler tiden. Jag & Erkan älskar Hitler filmer. Kanske för att de flesta är sanna berättelser och det är så pass nära vår tid.

Idag vaknade jag av att klockan var alldeles för mycket, 11.30 jag ville inget annat än att ligga kvar i sängen, jag kände mig helt mörbultad. men pga klockan gick jag upp då jag ville hinna gå en lång runda med Bino innan det var dags för jobb.
Men när jag sätter på nyhetsmorgon på 4:an ser jag att klockan bara är 10.30 - F*N!
Jag hade helt glömt att ställa bak klockan.

En lång runda med Bino och sen var det dags för jobb.
Nu slutar jag om exakt 27 minuter och hoppas snart någon skickar hem mig.
Sen ska jag se på min underbara vinröda balklänning jag hade på 9:ans bal som Erkan nyss ringde och berättade att Bino helt tuggat sönder.
*JAG VILL INTE SE*

Vet inte vad som hänt med honom, varje gång Erkan kommit hem denna veckan har något sådant skett, aldrig nä jag kommer hem, konstigt.
Kanske går jag längre rundor med honom?
Undersökning ska ske, för att han är ju 5 månader nu och att börja bita på saker NU är ju inte bra.

Hur ka det gå när vi flyttar?
När vi renoverat? Ska han bita på alla dom nya sakerna......älskade Bino! Hatar att vara arg på honom.

I´m out!

Inga kommentarer: